Գերմանիան ջանում է լինել առաջինը թվային հեղափոխության մեջ: Հսկայական դեր ունի այդ ջանքերը իրականացնելու մեջ փոքրիկ Ամբերգ քաղաքում գտնվող Siemens գործարանը: Բայց բանը նրանում չէ, թե
ինչ են արտադրում այդ գործարանում (այս դեպքում - BASF, Bayer, Daimler, BMW և այլ գործարանների համար արտադրվող
ավտոմատացված սարքեր), այլ թե ինչպես է համացանցի միջոցով կազմակերպված, 1000 արտադրական միավորների միջև
հաղորդակցությունը: Նրանց մեծ մասը կարող է փոխանցել միմյանց ինֆորմացիա և հավաքել
տարատեսակ բաղադրիչներ առանց մարդկային միջամտության, թեպետ գործարանի տարածքը,
որտեղ նրանք տեղադրված են 9000 քառ/մ է:
Ամբերգի գործարանը գերմանական կառավարության, կազմակերպությունների, համալսարանների և
հետազոտական կենտրոնների միասնական փորձերից առաջիններից է, որտեղ ձգտել են
ստեղծել ամբողջովին ավտոմատացված “խելացի” գործարան, որը կաշխատի
ինտերնետ-տեխնոլոգիաներով: Նմանատիպ գործարանները կարտադրեն ամբողջովին
անհատականացված արտադրանք, երբ նրանք գտնվում են արտադրամասերում: Անավարտ
արտադրանքը հավաքման հոսքագծի վրա “ինքնուրույն կասի մեքենային, թե ինչ պետք է
անել”, և նա անմիջապես կարտադրի վերջնական արտադրանքը: Այսպես է այդ ամենը
բացատրում Industrie 4.0 համատեղ ծրագրի
տնօրենների խորհրդի համանախագահ Վոլֆգանգ Վալստերը:
Այս մտահաղացումը կօգնի Եվրոպայի խոշորագույն տնտեսության
հիմք հանդիսացող Գերմանիայի արդյունաբերական արտադրությանը մնալ մրցունակ
համաշխարհային շուկայում, հաշվի չառնելով զարգացող պետությունների էժան աշխատուժը
և ԱՄՆ արդյունաբերության վերածնունդը:
Այսպես կոչված “Ինտերնետ իրեր” ծրագրի հիմքում, ֆիզիկական
սարքավորման ինտերնետ հասանելությունն է: Այս տարի Google-ը նկատելի քայլ է արել այդ
ուղղությամբ, որպեսզի այդ օրինակ իրերը հայտնվեն սպառողական շուկայում: Նա $3,2 միլիարդ դոլարով ձեռք է բերել Nest Labs-ը, որը արտադրում էր ջերմակայունացման
սարքեր, որոնց կարելի է ղեկավարել սմարտֆոնների կամ նմանատիպ սարքավորումների
միջոցով:
“Խելացի” արտադրության զարգացումը դեռևս գտնվում
է սկզբնական փուլում: Բայց արհեստական բանականության գերմանական հետազոտական
կենտրոնը (DFKI) արդյունաբերական
կազմակերպությունների հետ միասին աշխատում են այդ ոլորտի առավել առաջադեմ
նախագծերի վրա: Կայզերսլաուտերնում գտնվող DFKI փորձնական “խելացի” գործարանում BASF քիմիական կոնցերնը արտադրում էր անհատականացված շամպուններ և
հեղուկ օճառի տեսակներ: Գորցընթացը ընթանում էր հետևյալ կերպ. Համացանցի միջոցով
արվում էր փորձնական պատվերը, իսկ ռադիոհաղորդիչները, որոնք ամրացված էին հոսքագծի
վրա գտնվող դատարկ տարաներին, անմիջապես հաղորդում են մեքենաներին թե ինչպիսի
հավելանյութեր, բույրեր, փականներ և պիտակներ են անհրաժեշտ: Այդպիսով նույնիսկ
հոսքագծի վրա միմյանց հարևանությամբ գնտվող տարբեր տարաները կարող են ունենալ
տարբեր պարունակություններ: Ապրանքների և արտադրական միավորների միջև հաղորդակցությունը
իրականացվում է անլար կապի միջոցով, իսկ մարդը մուտքագրում է տվյալները մեկ անգամ,
փորձնական պատվերի ժամանակ:
Ամբերգում գտնվող Siemens գործարանը ցույց է տալիս թե ինչի են
արդեն ընդունակ նմանատիպ գործարանները: 25 տարի շարունակ նրանում աստիճանաբար ներդրվում էին թվային
տեխնոլոգիաները, և այժմ արդեն ավտոմատացված է
արտադրության մոտ 75%-ը, իսկ 1150 աշխատակիցները նստած են համակարգչի
առջև և վերահսկում են գործընթացը: Բայց մինչ ինքնուրույն աշխատող համակարգի
ամբողջական գործարկումը կարող են անցնել տասնյակ տարիներ: Ինչպես նշում է Siemens գործարանի տնօրենների խորհրդի անդամ
Զիգֆրիդ Ռուսվուրմը, այժմ իր կազմակերպության ձեռքերում միայն “շինարարական
մասնիկներն են”:
Ամբերգի գործարանի հետ մեկտեղ “խելացի” արտադրության ուղղով
են գնում նաև էլեկտրոշարժիչներ աչտադրող Wittenstein ընկերության կազմակերպությունները և Robert Bosch-ը, որի հոսքագծի վրա են արտադրվում
հիդրավլիկ սարքավորումները:
Գերմանիայի կանցլեր Անգելա Մերկելը կոչ է արել
կազմակերպություններին ավելի շատ ջանքեր գործադրել, որպեսզի թվային տեխնոլոգիաների
դարաշրջանում մնալ մրցունակ: Էկոնոմիկայի նախարար Զիգմար Գաբրիելը մտավախություն
ունի, որ ամերիկյան կազմակերպությունները, ինչպիսիք են Google-ը, կգերիշխեն ինտերնետ-տվյալների
ոլորտում: “Industrie 4.0 ծրագրի աշխատանքի
համար անհրաժեշտ մեծ տվյալները հավաքվում են ոչ թե գերմանական կազմակերպությունների,
այլ սիլիկոնյան հովտում գտնվող չորս խոշոր կորպորացիաների կողմից: Ահա թե ինչն է
մեզ անհանգստացնում”. – ասել է Գաբրիելը, Google-ի տնօրենների խորհրդի նախագահ Էրիկ Շմիդտի հետ հասարակական
դեբատների ժամանակ:
Սակայն գերմանական կազմակերպությունների ղեկավարները այդքան
էլ անհանգստացած չեն այդ փաստով: Siemens ընկերության տնօրեններից` Պետեր Հերվեկը, Google-ի ինտերնետ-ոլորտում գերիշխող դիրքը,
իր կազմակերպության համար վտանգավոր չի համարում: Իր խոսքերով
կազմակերպությունները կարող են նաև գործընկերնոր հանդիսանալ: Bosch ընկերության տնօրենների խորհրդի անդամ
Վերներ Ստրուտի խոսքերով, երբ գործը հասնում է ինտերնետ իրերին, անհրաժեշտ են
ավելին քան համակարգչային ծրագրերը: Անհրաժեշտ են ապրանքներ որոնց կարելի է
դիպչել, ասում է նա:
Տևական ժամանակ գերմանական կազմակերպությունները իշխող դիրք
ունեին արտադրական տեխնոլոգիաների զարգացման և ներդրման մեջ: Այժմ որպեսզի
զբաղեցնեն առաջատար դիրքեր, նրանք ունեն պետական աջակցություն: Industrie 4.0 ծրագիրը միացնում է պետական և մասնավոր
սեկտորները; Գերմանիան հաջողությամբ կարողանում է նրանք իրագործել:
Կառավարությունը հաղթողներ չի ընտրում և հանձնում մրցանակ, այլ տրամադրում է 200 միլիոն եվրո ($253 մլն) տեխնոլոգիական հետազոտությունների համար, որպեսզի
կազմակերպությունները նախագծեն ընդհանուր ստանդարտներ: Նրանց օգնում են պետական
հետազոտական ինստիտուտները:
No comments:
Post a Comment