BBC
Գիտնականները պնդում են, որ վաղ տարիքում երեխայի ուսուցման և հիշողության համար առանցքային նշանակություն ունի երկար քունը:
Մինչև 12 ամսական 216 երեխաների շրջանում անցկացված գիտափորձն ապացուցում է, որ նրանք ի վիճակի չեն եղել հիշել նոր առաջադրանքները, եթե անմիջապես դրանից հետո չեն քնել երկար ժամանակով:
Շեֆիլդի համալսարանի գիտական խումբը սովորելու համար ամենալավ ժամանակը համարում է քնելուց անմիջապես առաջ ընկած ժամանակահատվածը և խիստ կարևորում է քնելուց առաջ կարդալու պրակտիկան:
Փորձագետները գտնում են, որ քունը վաղ տարիքում կարող է շատ ավելի էական նշանակություն ունենալ, քան ավելի ուշ տարիքում: Մանուկ հասակում մարդիկ ավելի երկար ժամանակ են ծախսում քնելու վրա, քան այլ տարիքում:
Միևնույն ժամանակ Շեֆիլդի և Բոխումի Ռուհրի համալսարանի հետազոտողները նշում են, որ զարմանալիորեն քիչ բան է հայտնի քնի դերի մասին կյանքի առաջին տարվա ընթացքում:
Սովորել, քնել, կրկնել
Նրանք վեցից տասներկու ամսական երեխաներին երեք նոր բան էին սովորեցնում տիկնիկներով խաղալու հետ կապված: Երեխաների կեսը քնում էին սովորելուց հետո չորս ժամվա ընթացքում, իսկ մնացած կեսը կամ ընդհանրապես չէին քնում, կամ քնում էին կես ժամից քիչ:
Հաջորդ օրը երեխաներին առաջարկվում էր կրկնել նախորդ օրվա ընթացքում սովորածը:
Գիտությունների ազգային ակադեմիայի պարբերականում տպագրված (Proceedings of the National Academy of Sciences) արդյունքները ցույց են տալիս, որ «մանկան նման» քնելը կենսական նշանակություն ունի սովորելու գործում:
Ամուր քուն մտած մանուկները միջինում կարողանում էին կրկնել մեկուկես առաջադրանք այն դեպքում, երբ ընդհանրապես չքնած կամ քիչ քնած երեխաները ոչ մի առաջադրանք չէին կարողանում կրկնել:
Շեֆիլդի համալսարանի հոգեբանության ամբիոնից դոկտոր Ջեյն Հերբերտը BBC-ի նորությունների կայքին հայտնում է. «Նրանք, ովքեր քնում են ուսուցումից հետո, լավ են յուրացնում նյութը, իսկ նրանք, ովքեր չեն քնում, ընդհանրապես չեն սովորում»:
Նա նշում է նաև, որ նախկինում ընդունված էր կարծել, որ երկար արթուն վիճակը սովորելու համար ամենահարմար ժամանակահատվածն է, սակայն, այնուամենայնիվ, ամենակարևոր ժամանակահատվածը քնից առաջ ընկած ժամանակահատվածն է:
Արդյունքները նաև ապացուցում են, թե ինչքան կարևոր է երեխաների համար քնելուց առաջ գրքեր կարդալու սովորությունը: Դոկտոր Հերբերտը ավելացնում է. «Ծնողները բազմաթիվ խորհուրդներ են ստանում. ոմանք կարևորում են քունը ֆիքսված ժամանակահատվածում, մյուսներն` ազատ գրաֆիկը: Մեր արդյունքները ցույց են տալիս, որ որոշակի ճկունությունն այս հարցում ավելորդ չէր լինի, բայց դրանք չեն ասում ծնողներին, թե ինչպես վարվել»:
Քաղցր երազներ
Անցյալ տարվա հետազոտությունը բացահայտել է հիշողության գործառնության մեխանիզմը քնի ընթացքում` ցույց տալով ուղեղի բջիջների միջև նոր կապերի կազմավորումը:
Սուրեյի համալսարանի քնի ուսումնասիրությամբ զբաղվող գիտնական Պրոֆեսոր Դիրկ Վան Դեյկը ասում է. «Հնարավոր է, որ որոշ տարիքում քունը համեմատաբար ավելի կարևոր նշանակություն ունենա, բայց դա դեռևս հստակ հիմնավորման կարիք ունի: Բացի այդ, երեխաների քնին պետք է բավարար ժամանակ հատկացվի ուսուցումը խթանելու համար, սակայն միայն քնից առաջ կրթության վրա կենտրոնանալը լավագույն տարբերակը չէ»:
Ըստ հետազոտության արդյունքների` դրական ազդեցություն ունի վարժություններից հետո քնելը, այլ ոչ թե վարժության ընթացքում քնկոտ լինելը
Աճող հետաքրքրություն կա նաև հակառակ տարիքային խմբում հիշողության և քնի առնչության թեմայով: Ուշ տարիքում այս երկու հասկացությունները կողք կողքի են քայլում: Մասնավորապես խոսքը գնում է նեյրոդեգեներատիվ խանգարումների մասին, ինչպիսին է դեմանտիան: Հույս կա, որ այս տարիքում քնի խթանումը կնվազեցնի հիշողության կորուստը:
No comments:
Post a Comment